ISSN: 2149-1755
The artistic social and environmental dimensions of 3d street pavement art
1Yarmouk University; Faculty of Fine Arts; Department of Plastic Art. Irbid. Jordan.
Yıldız Journal of Art and Design 2020; 2(7): - DOI: 10.47481/yjad.804921
Full Text PDF

Abstract

The subject of the study is based on the three-dimensional art of drawing on the ground, also called the art of three-dimensional pavement art, as it attracts audiences for its strangeness and its implementation with techniques based on visual deception, achieving the third dimension, as well as the comical or political sense that dominates these works. The study also aimed to reveal the artistic, aesthetic, social and cultural dimensions of the three-dimensional street pavement art, deriving its importance from the problem arising from the need to identify the artistic and social dimensions in the art of three-dimensional street pavement art within the limits of contemporary arts. The most prominent results of the study were that some artists' works, such as the artist Julian Beever, were affected by political trends that aimed to achieve the principle of the right to live for all of humanity. Artist Kurt Wenner also brought out the issue of genetically modified animals. Some of the artists' works also contributed to complementing a place environmentally, as when the artist Manfred Stader created a scene that appeared at the end of the world, but the artwork preserved the place so that it became a complement to the street. Also, in the artist Edgar Müller work in the zoo, so that the three-dimensional work became complementary to the place. Some artists also relied on their imagination from a historical perspective, such as the artist Leon Keer in forming the ancient Chinese soldiers in a giant three-dimensional work in the form of Lego. The goal was to spark scenes and reshape the event in Florida, which may contribute to attracting many people.


3D sokak kaldırımının sanatsal sosyal ve çevresel boyutları sanat
1
Yıldız Journal of Art and Design 2020; 2(7): - DOI: 10.47481/yjad.804921

Araştırmanın konusu, üç boyutlu kaldırım sanatı olarak da tanımlanan zeminde üç boyutlu çizim sanatına dayanmaktadır. Bu sanat tuhaflığa ve optik illüzyonlara dayalı tekniklerle üçüncü boyutunun yanı sıra bu çalışmalarda hakim olan komik ya da politik anlamın kitlelerin dikkatini çekmektedir. Ayrıca araştırma bu uygulamanın teknik yönleri ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmada ayrıca üç boyutlu sokak kaplama sanatının sanatsal, estetik, sosyal ve kültürel boyutlarının ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Bu da üç boyutlu sokak sanatı sanatında sanatsal ve sosyal boyutların çağdaş sanat sınırları içinde belirlenmesi ihtiyacından doğmaktadır. Çalışmanın en belirgin sonuçları, sanatçı Julian Beever gibi bazı sanatçıların eserlerinin, tüm insanlık için yaşama hakkı ilkesini gerçekleştirmeyi amaçlayan siyasi akımlardan etkilenmesidir. Sanatçı Kurt Wiener, genetiği değiştirilmiş hayvanlar konusunu da gündeme getirmiştir. Sanatçıların bazı çalışmaları da mekanın çevresel olarak tamamlanmasına katkıda bulunmuştur. Sanatçı Manfred Stader, dünyanın bir köşesinde ortaya çıkan bir sahne yarattığında olduğu gibi, sanat eseri yeri korunarak sokağın tamamlayıcısı haline gelmiştir. Sanatçı Edgar Müller’in hayvanat bahçesindeki çalışmasında, üç boyutlu eser mekanı tamamlamaktadır. Eski Çin askerlerini Lego şeklinde kocaman bir üç boyutlu çalışmaya dönüştüren sanatçı Leon Kerr gibi bazı sanatçılar, tarihsel bir perspektiften de ilham almaktadır. Burada da amaç, sahneleri heyecanlandırmak ve çok sayıda insanı çekebilecek olan Florida'daki etkinliği yeniden yapmaktır.