ISSN: 2149-1755
The reflection of current news to advertising campaigns
1
2
Yıldız Journal of Art and Design 2020; 2(6): -
Full Text PDF (Turkish)

Abstract

In our age, with the increase in production and consumption, new technologies required restructuring in advertising campaigns with competition in the advertising sector. Advertisements were prepared using many different channels and new methods and steps were taken to update the advertising campaigns. When an advertising campaign is being created, it is important to catch current time of the day has a significant impact on advertising. While process of advertising design campaign depends on certain elements, it incorporates the current thinking and designing structure by taking advantage of the different dynamics within itself. Advertisement, which is transformed from past to current structure, moved on sales of products and service areas such as sales contain, persuasion, catching up to date, media monitoring and new design alternatives. This situation helped to increased consumption and brought advertising campaigns to a new level. In this research, while advertisements campaigns with target audience were analysed, at the same time capturing the dynamics of the current time and selected advertising campaigns were examined in terms of content and visual communication design.


Güncel haberlerin reklam kampanyalarına yansıması
1Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü
2Süleyman Demirel Üniversitesi, GSF, Grafik Tasarım Bölümü
Yıldız Journal of Art and Design 2020; 2(6): -

Çağımızda üretim ve tüketimin artmasıyla birlikte reklam sektöründe oluşan rekabetle birlikte gelişen yeni teknolojikler reklam kampanyalarında yeniden yapılanmayı gerektirmiştir. Birçok farklı mecra ve yeni yöntemler kullanılarak reklamlar hazırlanmış ve reklam kampanyalarını güncellenme yolunda adımlar atılmıştır. Kampanya oluşturulurken, güncelliğin ve zamanın dinamiğinin yakalanması reklam üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Reklam kampanyası tasarım süreci belli unsurlara bağlı kalsa da kendi içerisindeki farklı dinamiklerden yararlanarak güncel düşünme ve tasarlama yapısını içerisinde barındırmaktadır. Geçmişten günümüze güncel bir yapıya bürünen Reklam; içerdiği satış, bilgilendirme, ikna etme, güncelliği yakalama, medya takibi, yeni tasarım alternatifleri gibi ürün ve hizmetin satışını daha kolay ve hızlı bir şekilde ortaya koyacağı alanlara yönelmiştir. Bu durum tüketimi arttırarak reklam kampanyalarını da yeni bir noktaya getirmiştir. Bu araştırmada; reklam, reklam kampanyaları ve hedef kitleye ulaşırken içinde bulunduğu zamanın dinamiğini yakalayacak güncellik etkisi, seçilen örnek reklam kampanyaları, içerik ve görsel iletişim tasarımı yönünden incelenmiştir.