Abstract
A music clip is usually a visual text to accompany a musician's new singles, but is a type of text can be used to promote the singles. This type of text, which can be regarded as an artistic expression, can also be used aesthetically to reflect the lyrics of the song in question and the emotion it expresses. This text may contain traces of political and daily events. As an example; Ariana Grande toured for her third studio album, „Dangerous Woman‟. At the end of the concert, the Manchester leg of the tour was subjected to a live bomb attack, which was described as a “terrorist attack”. Grande, who was deeply affected with the terrorist attack she faced, soon returned to Manchester and organized a charity concert called „One Love Manchester‟. All proceeds from the concert were given to the families of the victims affected by the attack. The following year, she released her fourth studio album „Sweetener‟, which was also shown references of the attack. Grande returned to the music industry after the attack, with releasing a new single called „no tears left to cry‟ from this album. In this research, the main focus is the music clip for the single „no tears left to cry‟ released by Grande. The clip contains references to the attack itself, how Grande was affected by the attack and how it reflected it on her music. In this research, the references in the content of this clip have been examined by making semiotic analyses. As a result of the discussion of the findings and the ideas obtained from the data, this research was conducted to reveal that the music clip can be used as a communication tool.
Müzik klibi genellikle bir müzisyenin yeni teklisine eşlik edecek bir görsel metin olmakla beraber, söz konusu teklinin tanıtımını yapmak adına kullanılan bir metin türüdür. Sanatsal açıdan bir dışavurum sayılabilecek bu metin türü, aynı zamanda estetik açıdan söz konusu müziğin sözlerini ve hissettirdiği duyguyu yansıtmak amacıyla kullanılabilir. Bu metin günümüzde gelinen hali ile beraber içeriğinde politik ve gündelik olaylardan izler de taşıyabilir. Söz konusu duruma örnek olarak; Ariana Grande, üçüncü stüdyo albümü „Dangerous Woman‟ albümünün tanıtımı için turneye çıkmıştır. Turnenin Manchester ayağında konser bitiminde bir “terör saldırısı” olarak nitelendirilen bir canlı bomba saldırısına uğramıştır. Karşılaştığı terör saldırısı sonucu oldukça etkilenen Grande, daha sonra üzerinden çok geçmeden Manchester‟a geri dönerek „One Love Manchester‟ isimli bir bağış konseri düzenlemiştir. Konserden toplanan bütün gelir saldırı sonucu etkilenen saldırı kurbanlarının ailelerine verilmiştir. Bir sonraki sene de, içeriğinde yine saldırıya referanslar bulunduran, „Sweetener‟ adıyla dördüncü stüdyo albümünü piyasaya sürmüştür. Saldırı sonrasında müzik endüstrisine geri dönen Grande, bu albümden „no tears left to cry‟ isimli yeni teklisini yayınlamıştır. Bu araştırmada ise ön planda olan konu, Grande‟nin piyasaya sürdüğü „no tears left to cry‟ teklisi için çektiği müzik klibidir. Söz konusu klip içeriğinde; saldırının kendisine, Grande‟nin saldırıdan nasıl etkilendiğine ve bunu müziğine nasıl yansıttığına dair referansları içerir. Bu araştırmada söz konusu klibin içeriğindeki göndermeler, göstergebilimsel çözümlemeler yaparak incelenmiştir. Bulguların tartışılması ve verilerden elde edilen fikirler sonucu bu araştırma, müzik klibinin bir iletişim aracı olarak kullanılabileceğini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir.