Abstract
This study assessed the attitudes of secondary school students in Akure south local government, Ondo state towards learning Art using ICT tools. The study adopted survey research design. Two hundred (200) students were randomly selected from four schools in Akure south local government area of Ondo state. One objective and one research hypothesis were generated for the study. Students Attitude towards ICT (SATICT) questionnaire was used as the research instrument for the study. The study revealed that students, both male and female have a
positive disposition towards learning Art using ICT tools. It was therefore recommended that
the use ICT in the teaching of Art be engrafted in the curriculum of Art in secondary schools.
Bu çalışma, Ondo eyaletindeki Akure güney yerel yönetimindeki ortaokul öğrencilerinin
BİT araçlarını kullanarak Sanat öğrenmeye yönelik tutumlarını değerlendirdi. Çalışma,
anket araştırması tasarımını benimsemiştir. Ondo eyaletinin Akure güney yerel yönetim
bölgesindeki dört okuldan iki yüz (200) öğrenci rastgele seçilmiştir. Çalışma için bir amaç
ve bir araştırma hipotezi oluşturulmuştur. Çalışmada araştırma aracı olarak Öğrenci ICT’ye
Yönelik Tutum (SATICT) anketi kullanılmıştır. Araştırma, hem erkek hem de kız öğrencilerin BİT araçlarını kullanarak Sanat öğrenmeye karşı olumlu bir eğilime sahip olduğunu ortaya koydu. Bu nedenle, Sanat öğretiminde BİT kullanımının ortaokullarda Sanat müfredatına yerleştirilmesi önerildi.