ISSN: 2149-1755
Logo in branding progress of television series
1
2
Yıldız Journal of Art and Design 2018; 2(5): -
Full Text PDF (Turkish)

Abstract

Television, which is one of the indispensable mass media of the media sector, usually uses sequences to connect its audience. As the days go on, the number of productions increases, and production companies try to be one step ahead of their competitors with the different applications they emerge. Differences and innovations in the competitive environment are determined by technology as well as by requirements. At the request of the audience, the subject the actors or even the scenario of the series is shaped. Under the influence of the popular culture that dominates the mass, companies try to uncover the popular series of films. In this process, construction companies, advertising and marketing in the name of bilboard, tv advertising, as well as social media applications in the show itself. oday, more labor is used on poster designs used for promotions in the context of graphic design. Series movie names in poster designs are carefully designed to reflect the contents of the series. However, a few years ago, the names of the series of films, the beginning of the series was written with an ordinary font. However, today series names are designed as logotypes. Almost every series of films has a logotype, and is used in a variety of promotional sites such as posters, advertisements and generics. When looking at most series logos, it is possible to get an idea about the content. With color preferences, symbol usage, font selection or typographic games, the content of the series film is reflected in the names. It now takes on the role of a visual identity for the series of film logos, signatures. In this research, by giving examples of domestic and foreign series film logo, relation of sequence content with logo and aesthetic qualities of logos will be revealed. By analyzing the logos, overlapping or non-overlapping points will be determined by the identity of the series. The relationship between contents such as writing, symbol and color used in logotypes will be evaluated.The conceptual framework of the research is limited to the design of foreign and domestic sequences using the logo.


Televizyon dizilerinin markalaşma sürecinde logo
1Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü
2Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sanat ve Tasarım ASD
Yıldız Journal of Art and Design 2018; 2(5): -

Medya sektörünün vazgeçilmez kitle iletişim organlarından biri olan televizyon, izleyiciyi kendine bağlamak için genellikle dizileri kullanır. Gün geçtikçe dizilerin sayısının artmasıyla yapım şirketleri ortaya çıkardıkları farklı uygulamalarla rakiplerinden bir adım önde olmaya çalışırlar. Rekabet ortamında farklılıklar ve yenilikler teknolojiyle olduğu kadar ihtiyaçlarla da belirlenir. Kitlenin talebi doğrultusunda dizilerin konusu, oyuncuları hatta senaryosu şekillenir. Kitle üzerinde baskın rolü olan popüler kültürün etkisiyle şirketler popüler dizi filmi ortaya çıkarmaya çalışır. Bu süreçte yapım şirketleri, reklam ve pazarlama adına bilboard, tv reklamcılığının yanı sıra sosyal medya uygulamalarında da kendini göstermektedir. Günümüzde grafik tasarım bağlamında tanıtımlar için kullanılan afiş tasarımları üzerine daha çok emek harcanmaktadır. Afiş tasarımlarında yer alan dizi film isimleri, dizinin içeriğini yansıtmak için özenle tasarlanmaya başlanır. Fakat, birkaç yıl öncesine gidildiğinde dizi filmlerin isimleri, dizi başlangıcında sıradan bir fontla yazılarak kullanılırdı. Ancak, bugün dizi isimleri logotayp (logotype) olarak tasarlanmaktadır. Hemen hemen her dizi filmine ait bir logotayp (logotype) bulunmakta ve afiş, reklam ve jenerik gibi çeşitli tanıtım yerlerinde kullanılmaktadır. Çoğu dizi logolarına bakıldığında içerikle ilgilli bir fikir edinmek mümkün olmaktadır. Renk tercihleriyle, sembol kullanımıyla, font seçimiyle ya da tipografik oyunlarla dizi filmlerin içeriği isimlere yansımaktadır. Artık, dizi film logoları, imza gibi görsel bir kimlik görevini üstlenmektedir. Bu araştırmada yerli ve yabancı dizi film logo örneklerine yer vererek, logo ile dizi içeriği ilişkisi ve bu logoların estetik nitelikleri ortaya konulacaktır. Logoların analizleri yapılarak dizi filmlerin kimliğiyle örtüşen ya da örtüşmeyen noktaları belirlenecektir. Logotayplarda kullanılan yazı, sembol, renk gibi kavramların içerikle ilişkisi değerlendirilecektir. Araştırmanın kavramsal çerçevesi logo kullanan yabancı ve yerli dizilere ait tasarımlarla sınırlandırılmıştır.