ISSN: 2149-1755
Commercialization of artwork and the aestheticizing of merchandise in the context of cultural industry
1
2
Yıldız Journal of Art and Design 2017; 2(3): -
Full Text PDF (Turkish)

Abstract

The process that began with the usage of reproduction techniques in art caused a rapid development in cultural industry. As a result of the urge to possess that most of the people have and the promise of happiness that cultural industry promotes, artwork turns into a merchandise and can be bought and sold as a product.
In this study, regarding the concept of "Cultural Industry" that Adorno and Horkheimer firstly coined, it is examined how artwork turned into a merchandise and as a result of that how it commercialized and how these factors changed the artist, the artwork and the audience. It is studied that the artwork aestheticized and reproduced as a merchandise, that the conceptual ideas valued over the long-term production, that the audience turned into customers (consumers) and that the artists started to struggle to be in the art market in a his process.


Kültür endüstrisi bağlamında sanat eserinin tecimselleşmesi ve metanın estetize edilişi
1Gazi Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Seramik Tasarımı Bölümü
2Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Entitüsü, Seramik Eğitimi Bilimdalı
Yıldız Journal of Art and Design 2017; 2(3): -

Sanat alanına yeniden –üretim tekniklerinin girişi ile başlayan süreç kültür endüstrisi ile hızlı bir gelişmeye yol açmıştır. İnsanlardaki sahip olma iç güdüsüyle, kültür endüstrisinin mutluluk vaadi sanat eserinin metaya dönüşmesine ve bir ürün gibi alınıp satılabilmesine imkan sağlamaktadır.
Bu çalışmada, Adorno ve Horkheimer’ in geliştirdikleri “Kültür Endüstrisi” kavramından yola çıkılarak, sanat eserinin metaya dönüşmesi ve bunun sonucunda tecimselleşmesi ele alınırken sanatçı, sanat eseri ve izleyicinin de bu süreçte maruz kaldıkları değişime değinilmektedir. Bu değişimin sonucuna baktığımızda meta olarak üretilmeye başlayan ve estetize edilen sanat eseri, uzun vadeli üretimin değil fikrin ön plana çıkarıldığı sanat alanı, müşteri (tüketici) ye dönüşen izleyici ve sanat piyasası içerisinde var olmaya çalışan sanatçı kavramları irdelenmekte ve sanatın bu tüketim sirkülasyonu içerisindeki tavrı ele alınmaktadır.