ISSN: 2149-1755
An evaluation of internet-based design studios in the context of learning styles
1Department of Architecture, İstanbul Kültür University, İstanbul, Turkey
Yıldız Journal of Art and Design 2021; 1(8): 33-42 DOI: 10.47481/yjad.885703
Full Text PDF

Abstract

The integration of technology into design studios generates questions that have long occupied design pedagogy research. With the COVID-19 pandemic and the worldwide transition to distance education, the future of design studios is again a controversial agenda. In order to discuss the future of the design studio, first, the potential of Internet-based studios must be understood. Starting with this purpose, this study classifies the Internet-based design studios conceptually. Afterward, design studio samples and their evaluated outcomes based on scientific research are examined with the purpose of understanding which learning methods they supported. Thus, Internet-based studio models that can be matched with learning styles can be discussed over their potential to a future studio. As a result of this evaluation, it is discussed how these studio models, which are revealed to support different learning styles, can be integrated into education and what their contribution can be to the face-to-face design studio.


İnternet tabanlı tasarım stüdyolarının öğrenme stilleri bağlamında değerlendirilmesi
1
Yıldız Journal of Art and Design 2021; 1(8): 33-42 DOI: 10.47481/yjad.885703

Teknolojinin tasarım stüdyolarına entegrasyonu, tasarım pedagojisi araştırması uzun süredir meşgul eden sorular üretir. COVID-19 salgını sonrası dünya çapında uzaktan eğitime geçişle birlikte, tasarım stüdyolarının geleceği yine tartışmalı bir gündem haline gelmiştir. Tasarım stüdyosunun geleceğini tartışmak için öncelikle internet tabanlı stüdyoların potansiyeli anlaşılmalıdır. Bu amaçla yola çıkan bu çalışma, internet tabanlı tasarım stüdyolarını kavramsal olarak sınıflandırmaktadır. Daha sonra hangi öğrenme yöntemlerini desteklediklerini anlamak amacıyla, çıktıları bilimsel araştırmalarla değerlendirilmiş tasarım stüdyosu örnekleri incelenmektedir. Böylelikle öğrenme stilleri ile internet tabanlı stüdyo modelleri eşleştirilebilmektedir. Bu sınıflandırma ve inceleme ile internet tabanlı modellerin gelecekteki tasarım stüdyosu için sunduğu potansiyeller ortaya konulmaktadır. Bu değerlendirmenin sonucunda, farklı öğrenme stillerini desteklediği ortaya çıkan bu stüdyo modellerinin eğitime nasıl entegre edilebileceği ve yüz yüze tasarım stüdyosuna katkılarının neler olabileceği tartışmaya açılmaktadır.