ISSN: 2149-1755
Developing exhibition design and comparing museum and art gallery
1
Yıldız Journal of Art and Design 2016; 1(3): -
Full Text PDF (Turkish)

Abstract

Especially Exhibition has been used as displaying objects since the beggining. Accordingly, exhibition design is a process today that is merged displaying objects with visual communication design. With the developing of the exhibiton concept, interdicipline works have improved and space itself has been included in design in order to establish multilayered communication. Now, not only the objects have been displayed but also exhibition itself has turned into art. This tranformation questioning whether art or design. Today exhibition design is new branch of graphic design. Exhibition design that we can come across with it as a different form and shape has found a new way since establishing SEGD in 1970s.Exhibition designs can act in many branches and places. It could be classified as temporary and permanent, or according to their functions and context such as commercial, social, cultural, fair and education. The article Developing Exhibition Design and Comparing Museum and Art Gallery has examined the continuity and change in exhibition design within the context of museums and art galleries. This article includes the concept of exhibition design and the chronological history of it. Also given spesific examples such as Curiosity room, Saloon Exhibition, World Expo which were seed light of the development of exhibition design. Respectively, the examples of exhibition design in museums and art galleries are given as well. In the epilogue, the common and different ways in these two spaces are identified.


Sergileme tasarımının gelişimi ve müze ile sanat galerilerinin karşılaştırılması
1İstanbul Arel Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Medya ve İletişim Sistemleri Bölümü
Yıldız Journal of Art and Design 2016; 1(3): -

Sergileme, başlangıcından bu yana nesneleri sunma amaçlı kullanılmıştır. Sergileme tasarımı ise günümüzde sunma eyleminin görsel iletişim tasarımıyla birleştirilmiş halidir. Sergileme kavramının gelişmesiyle birlikte disiplinlerarası birliktelik artmış ve çok katmanlı iletişim kurmak amacıyla mekânın kendisi tasarıma dahil edilmiştir. Artık salt nesneler sergilenmemektedir, serginin kendisi de bir sanat işi haline dönüşmüştür. Bu dönüşüm neyin sanat neyin tasarım olduğunu sorgulatabilir. Özellikle yakın dönem çalışmalarında sergileme tasarımları bilinçli olarak kurgulanmaktadır. Bu nedenle de günümüzde sergileme tasarımları grafik tasarımın başlı başına bir dalı haline gelmiştir. 1970’li yıllarda Çevresel Grafik Tasarım Birliği’nin (SEGD - Society for Environmental Graphic Design) kurulmasıyla birlikte kendine yer edinen sergileme tasarımı, mekana ve içeriğe göre farklı biçimlerde karşımıza çıkabilmektedir. Sanat galerilerindeki rolü farklı bir yere sahipken, müzelerdeki ise tamamen farklı olabilir. Sergileme tasarımları bir çok alanda faaliyet gösterebilir. Kalıcı ve geçici olarak sınıflandırılabileceği gibi; ticari, sosyal, kültürel, fuar ve eğitim amaçlı gibi işlev ve içeriklerine göre de sınıflandırılabilir. Sergileme mekânları tasarlanırken uygulanacak tasarımların yapının içeriğine göre kurgulanılması önemlidir. Tasarım tek başına düşünülmemeli mekan ile birlikte planlanarak hazrılanmalıdır. Bu bağlamda sergileme tasarımcısı bir mimarla çalışması önem teşkil etmektedir. Sergileme Tasarımının Gelişimi ve Müze ile Sanat Galerinin Karşılaştırılması adlı makale sergileme tasarımında sürekliliği ve değişkenliği müze ve sanat galerileri bağlamında ele alarak incelemektedir. Makalede sergileme tasarımı kavramına ve tarihçesine kronolojik bir sırayla değinilmektedir. Gelişimine ışık tutan Merak Odaları, Salon Sergileri, Dünya Fuarlarından seçilmiş örnekler yer almaktadır. Ardından sırasıyla çağdaş dönem müze ve sanat galerilerinde uygulanmış olan seçilmiş tasarımcıların çalışmaları incelenmektedir. Sonuç bölümünde ise bu iki mekândaki tasarımların ortak ve farklı yönleri saptanmaktadır.